BMC

20/10 BMC 6 Genk: laatste race van het seizoen

De motor had al wat uren gelopen dus om problemen te vermijden binnen gedaan voor revisie. Op zaterdagmorgen gerodeerd en het chassis lag wel goed en ik kwam dan ook niet veel tekort op de eersten. We wilden nog een aantal zaken testen met mijn motor maar rond 17u begon het te regenen dus de traininsdag zat erop. Zondagmorgen lag het circuit nat, ideaal weer voor mij en de officiële training verliep zeer goed met een eerste tijd.

20131020_BMC6_Genk_training

Bij aanvang van de kwalificiatie stond iedereen op slicks maar 5 minuten voor we de pre-grid op moesten regende het even. Wij kozen om te rijden met hele oude regenbanden, dit ging ideaal zijn bij een opdrogende baan. Helaas begon het na 2 minuten opnieuw te regenen en had ik dus veel te weining grip met die banden alsook een te lage bandendruk. Resultaat was een 5de tijd op 20 karts.

20131020_BMC6_Genk_01

Race 1

Opnieuw wisselvallig weer en de kart stond afgesteld voor een full-wet race. Dat bleek de goeie keuze te zijn en met recente regenbanden lag het chassis goed op de baan. Maar ik voelde meteen dat er iets mis was met de motor, hij viel constant bijna stil en pakte niet aan. Bij de start viel hij dood waardoor ik meteen 4 plaatsen verloor, voor me werd er duchtig geduwd dus ik besloot om even af te wachten en nadien dan wel terug te gaan inhalen. Maar na 1 ronde was het compleet gedaan met de motor, de koppeling slipte door en ik moest opgeven. Nadien bleek dat de koppelingsmoer losgekomen was.

20131020_BMC6_Genk_02

Race 2

Ik moest vanaf de 18de plaats starten en het was opnieuw wisselvallig weer. Buiten 2 piloten stond iedereen op regenbanden, het bleef droog en regenbanden gingen dus de verkeerde keuze zijn maar je mag de banden niet meer wisselen op de pre-grid. Ik ging dus een setje regenbanden van 220 EURO kapot rijden op 16 minuten maar ook dat is karting. De start was opnieuw drukken maar ik kon alles ontwijken. Helaas had ik totaal geen grip met regenbanden op een droog wegdek dus ik moest iedereen die ik ingehaald had weer laten passeren. Ik kon wel nog een mooie strijd leveren met Artur De Masseneir om dan als 15de te finishen.

20131020_BMC6_Genk_04
20131020_BMC6_Genk_03

Ik wil mijn mecanieker Pieter bedanken voor het vele sleutelwerk en uiteraard ook ELMORE en Namgrass voor de steun. Het seizoen zit erop dus tijd om alles even te laten bezinken!
In het eindklassement ben ik 7de geworden.

2013_BMC_stand

On-board video race 1

Race 2

Share

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *